Data: 14-15 stycznia 2025 r.
Miejsce: szkolenie online (Vimeo)

Przedmiot i cel szkolenia

Wprowadzenie 

Symulacyjne gry biznesowe pozwalają uczestnikom eksperymentować ze strategiami biznesowymi oraz poczuć prawdziwe konsekwencje własnych działań w wirtualnym środowisku biznesowym. Umożliwiają przekucie teorii w praktykę, zwiększając ich pewność siebie i skuteczność działania w rzeczywistym świecie biznesu. To strategiczne i głęboko taktyczne warsztaty zachęcające do współpracy, komunikowania się i dostosowywania do nieoczekiwanych, zaskakujących sytuacji. Oparte na realistycznych biznesowych sytuacjach pozwalają uczestnikom mierzyć się z decyzjami i sytuacjami występującymi w prawdziwym biznesie. Zarządzając powiązaniami między wszystkimi obszarami funkcjonalnymi w firmie uczestnicy mogą zobaczyć jak ich decyzje i działania wpływają na wyniki innych obszarów oraz całej organizacji. Powiązanie każdej decyzji z przepływem pieniężnymi i wynikami finansowymi firmy pozwala uczestnikom zobaczyć i poczuć na własnej skórze finansowe skutki własnych działań.

Symulacyjna gra biznesowa – „International Corporate Management”. 

Symulacja  biznesowa „International Corporate Management”  to gra która pozwoli odpowiedzieć uczestnikom na szereg pytań a w szczególności: Jak zarządzać zrównoważonym rozwojem firmy działającej w niestabilnej sytuacji gospodarczej i politycznej? Jaką strategię dobrać, aby uzyskać najefektywniejsze wyniki w okresie 2 lat kontraktu menedżerskiego. Co zrobić kiedy firma straci płynność? …

 To zaawansowana symulacyjna gra biznesowa obejmująca wszystkie obszary organizacji pokazując ich wzajemne powiązania. W ramach tej gry uczestnicy pracują w zespołach wykonawczych pełniących rolę zarządów. Podejmują realistyczne decyzje biznesowe, działając w niestabilnej sytuacji gospodarczej, która wpływa na wahania kursów walutowych i popytu w poszczególnych regionach międzynarodowych. Uczestnicy śledzą zmieniające się trendy i oceniają, jak mogą one wpłynąć na atrakcyjność lub koszty prowadzenia działalności. Symulacyjna gra biznesowa realizowana jest z wykorzystaniem nowoczesnej platformy internetowej Marketplace umożliwiającej uczestnikom podejmowanie decyzji drogą online. Współzawodniczą oni w systemie decyzje-wyniki, czyli bezpośrednio doświadczają efektów swoich decyzji, które zależą od zachowań konkurentów, czyli pozostałych zespołów. Jest jedna z 40 symulacyjnych gier biznesowych opracowanych przez Innovative Learning Solutions Inc. w Tennessee – wiodącego wydawcę internetowych rozwiązań edukacyjnych dla studentów biznesu oraz profesjonalistów korporacyjnych.

Założenia symulacyjnej gry biznesowej

Symulacyjna gra biznesowa ukierunkowana na praktyczne wykorzystanie metod i narzędzi rozwoju i strategii innowacyjnej firmy, ze szczególnym uwzględnieniem społecznej odpowiedzialności biznesu.  Uczestnicy muszą sobie radzić z problemami strategicznymi i taktycznymi we wszystkich obszarach funkcjonalnych firmy w odpowiedzi na zmieniające się problemy międzynarodowe. Zarządzając zrównoważonym rozwojem firmy muszą

brać pod uwagę wszystkich interesariuszy firmy oraz zająć się kwestiami HR, etycznymi oraz środowiskowymi. Sukces wymaga korzystania z szerokiej gamy koncepcji biznesowych oraz analiz.

Korzyści dla uczestnika

Symulacja zapewnia uczestnikom zdobycie doświadczenia w zakresie

  • Zarządzania strategicznego
  • Zarządzania rozwojem produktów
  • Zarządzania kanałami sprzedaży tradycyjnej i internetowej
  • Zarządzania marketingiem tradycyjnym i internetowym
  • Projektowania marki
  • Polityki cenowej
  • Projektowania reklamy i umieszczania jej w multimediach
  • Zarządzania zasobami ludzkimi
  • Zarządzania rozproszoną produkcją
  • Zarządzania przepływem gotówki
  • Inwestowania i pozyskiwania środków
  • Reagowania na zagrożenia rynkowe
  • Wykorzystania zrównoważonej strategicznej karty wyników
  • Rozwiązywania problemów związanych z morale pracowników, niezawodnością produktów.

Fabuła symulacyjnej gry biznesowej

W symulacyjnej grze biznesowej uczestnicy otrzymują kapitał założycielski na założenie nowej firmy, której celem jest wejście w nową niszę branży rowerowej. Jako właściciele uzyskują licencję na technologię ekonomicznego budowania rowerów z włókna węglowego za pomocą druku 3D. Drukowanie 3D i niedrogie włókno węglowe znacznie obniżą koszty, dzięki czemu nowe rowery będą wyceniane znacznie poniżej innych rowerów z włókna węglowego. Nowe rowery nadal będą nieco drogie, ale o wiele więcej rowerzystów będzie mogło sobie na nie pozwolić. W trakcie gry będą zarządzać całkowicie zintegrowaną firmą. Otwierają biura sprzedaży, centra internetowe, uruchamiają witrynę internetową, projektują produkty oraz kampanie reklamowe.  Uczestnicy będą zarządzać produkcją rozproszoną, ponieważ wszystkie punkty sprzedaży w regionie będą zaopatrywane przez regionalny zakład produkcyjny. Decyzje w zakresie zarządzania produkcją dotyczyć będą: umiejscowienie zakładów produkcyjnych w regionach, w których zlokalizowane są punkty sprzedaży, inwestycji w moce produkcyjne oraz planowania zdolności operacyjnej. Uczestnicy zajmować się również będą zatrudnianiem pracowników, decydować o kosztach pracy, zajmować się prognozami popytu, planowaniem produkcji oraz kontrolowaniem jakości. Po pierwszym symulowanym roku działalności będą mogą otrzymać dodatkowe fundusze od inwestora zewnętrznego. Zainwestują je w badania i rozwój, unowocześnienie produktów, rozszerzenie dystrybucji. Rynek międzynarodowy będzie się nieustannie zmieniać w zależności od lokalnych i światowych warunków ekonomicznych. Celem jest osiągnięcie rentownego świadomego biznesu, który harmonizuje interesy pracowników, klientów, dostawców. Uczestnicy mają 2 lata na rozwinięcie firmy tak, aby stała się samowystarczalna i zapewniła zyski.

Ocena pracy zespołów

  • Twarde wskaźniki (zrównoważona karta wyników) mierzące rentowność, zadowolenie klienta, udział w docelowych segmentach rynku, zarządzanie zasobami ludzkimi i aktywami, ryzyko finansowe, możliwości rozwoju i wypracowany majątek.
  • Miękkie wskaźniki mierzące stopnień świadomego działania każdej firmy w zakresie zaspokajania wszystkich wartości interesariuszy.

Program

9:00 - 9:15

Powitanie i wprowadzenie do szkolenia

10:15 - 16:00

16:00

Podsumowanie i zakończenie szkolenia

Prelegenci

 

 

Krystyna Połubińska – Certified Business Simulations Trainer

Specjalizuje się w szkoleniach dedykowanych kadrze kierowniczej wszystkich szczebli w obszarze zarządzania strategicznego oraz doskonalenia umiejętności menedżerskich w oparciu o symulacyjne gry decyzyjne.

Jest magistrem ekonomii. Absolwentka Politechniki Szczecińskiej. Ukończyła seminarium z zakresu zarządzania, marketingu oraz technik szkoleniowych w Delta College w Middelburgu w Holandii. Ukończyła szkolenia instruktażowe z zakresu wykorzystania symulacyjnych gier decyzyjnych organizowane przez Duński Instytut Techniczny. Uzyskała licencję – Marketplace Trainer Certificate. Ukończyła również studia podyplomowe z Informatyki.

Jest wykładowcą na podyplomowych studiach menedżerskich we współpracy z Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego oraz podyplomowych studiach Master Of Business Administration we współpracy z Rotterdam School of Management Erasmus University.

Doświadczenie zawodowe: Polskie Linie Lotnicze LOT, Bank BGŻ, PKP Cargo, PKO BP, Poczta Polska S.A., Bumar Amunicja, Energa, International Paper Polska.

Opłaty

– Bilet uczestnictwa: 1 850 zł netto + 23% VAT = 2 275,50 zł brutto

– Uczelnia Łazarskiego dla pracowników naukowych, doktorantów, studentów studiów I i II stopnia, słuchaczy studiów podyplomowych Uczelni Łazarskiego oraz absolwentów Uczelni Łazarskiego rabat 35% – 1200 zł netto + 23% VAT = 1 476,00 zł brutto (informacja o kodzie rabatowym pod adresem mailowym: kontakt@praktykszkolenia.pl)

Osoby zainteresowane szkoleniem, które nie mogą dokonać płatności poprzez Przelewy24 lub chciałyby zgłosić kilku pracowników na jednej fakturze prosimy o  przesłanie karty zgłoszeniowej formularz PDF / formularz WORD na adres mailowy: kontakt@praktykszkolenia.pl

Jednostki finansowane z środków publicznych prosimy o przesłanie formularza i oświadczenia na adres mailowy: kontakt@praktykszkolenia.pl (oświadczenie VAT-pobierz), (formularz zgłoszeniowy)

Zastrzegamy sobie możliwość odwołania szkolenia na tydzień przed wydarzeniem, gdyby nie udało się zebrać grupy szkoleniowej.